3. تير 1395 - 21:57   |   کد مطلب: 10601
با سر آشپر سایت شبنم ها در آموزش حلوای شیره انگور همراه شوید.

سر آشپر سایت شبنم ها ، زهرا یاوری یگانه، برای شما عزیزان آموزش حلوای شیره انگور را در نظر گرفته است 

 

موادلازم:

آرد گندم 1و2/3 پیمانه.

شیره انگور 1 پیمانه پر.

گلاب 1/2 پیمانه.

روغن جامد 1/3 پیمانه.

زعفران 2 قاشق سوپخوری.

پودرهل و دارچین 1/2 قاشق مرباخوری.

 

طرزتهیه:

روغن را درظرف ریخته روی حرارت ملایم گذاشته آرد را اضافه کنید و تفت دهید تا خامی آرد گرفته شود وعطرآن بلند شود. پودرهل و دارچین را اضافه کرده ازروی حرارت بردارید. درظرف دیگری شیره و گلاب و زعفران را با هم مخلوط کنید و به تدریج به آرد بو داده اضافه کنید و به سرعت هم بزنید تا آرد گلوله نشود. وقتی حلوا را خوب هم زدید و از ظرف جدا شد حلوا آماده است. می توانید آن را در قالب  ریخته برگردانید و یا در دیس  بریزید و با خلال پسته یا بادام  تزیین کنید.

نوش جان/ زهرا یاوری یگانه

 

از خانم محمدی کارشناس ارشد تغذیه خواهش می کنیم در مورد خواص این حلوا توضیح دهند؟

این حلوا به خاطر استفاده از شیره انگور در آن بسیار پر کالری است و مناسب افطار ماه رمضان است. شبره انگور دارای قند طبیعی این میوه است که ضعف عمومی بدن را کاهش می دهد و همه ویتامین های انگور مثل ویتامین «آ» «ب» و «ث» را دارد.  اما در مقایسه با انگور کالری فوق العاده بالایی دارد و مصرف مقدار اندک آن انرژی از دست رفته را جبران می کند. این شیره برخلاف گفته برخی تولیدکنندگان، رژیمی نیست و برای افراد چاق و دیابتی منع مصرف دارد.

کودکان و نوجوانان در حال رشد، افرادی که در اثر بیماری طولانی یا عمل جراحی ضعیف شده اند یا کسانی که بسیار لاغرند و ضعف عمومی دارند و روزه داران بعد از افطار می توانند از این حلوا استفاده کنند.

زهرا یاوری یگانه / سر آشپز سایت شبنم ها

 

انتهای پیام/ ن

دیدگاه شما

آخرین اخبار