9. تير 1399 - 21:44   |   کد مطلب: 10583
معاون اداره بهزیستی شهرضا گفت: تمام علل خیانت‌های زناشویی به نوعی با فضای مجازی در ارتباط هستند.

به گزارش شبنم ها ، حیا به نقل از فارس نوشت : اصغر محمدزاده با بیان این‌که از هر چهار ازدواج، یک ازدواج به طلاق منجر می‌شود، گفت: این آمار مربوط به طلاق رسمی است و به همین میزان نیز طلاق عاطفی در جامعه وجود دارد.

وی با بیان این‌که امسال ۶۰۶ نفر به اورژانس اجتماعی شهرضا ارجاع شده‌اند، تصریح کرد: در این بین ۳۰۳ نفر از دادگستری شهرضا ارجاع داده شده‌اند و بقیه خود‌ارجاع بوده‌اند؛ بیشترین آمار مراجعین مربوط به خانواده‌هایی با سابقه کم‌تر از ۵ سال سابقه ازدواج است.

معاون اداره بهزیستی شهرضا با اشاره به علل اعتیاد در جامعه، خاطرنشان کرد: در بین علل طلاق، اعتیاد با ۲۴ درصد و سپس خیانت با ۱۳ درصد بیشترین علت را به خود اختصاص داده‌اند و پس از این دو عامل، عللی از جمله بیمار جنسی و عدم بلوغ جنسی قرار دارد.

* ۷۹ درصد از طلاق‌ها در زوجین ۲۰ تا ۳۰ ساله

محمد زاده با اشاره به رشد چشم‌گیر خیانت‌های زناشویی به عنوان عامل طلاق در چند سال گذشته، گفت: زوج‌های زیر ۲۰ سال ۵ درصد طلاق‌ها، ۲۰ تا ۳۰ سال ۷۹ درصد طلاق‌ها و بالاتر از ۳۰ سال نیز ۱۶ درصد این آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

وی هر نوع عدم پایبندی به روابط بین زوجین را خیانت همسرها دانست و افزود: بر اساس تحقیقات محدود انجام‌گرفته در سطح کشور، ۹۰ درصد زنان به دلایل عاطفی و ۹۶ درصد آقایان نیز به دلایل مسائل جنسی به سمت روابط خارج از خانواده می‌روند.

معاون اداره بهزیستی شهرضا با بیان این‌که این عامل ۶۰ درصد طلاق در آقایان و ۴۰ درصد طلاق در بانوان را در سطح کشور به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: از جمله دلایل اصلی پیش از ازدواج در بحث خیانت‌ها اختلالات شخصیت، بازداری هیجانی کودکی، سبک دل‌بستگی ناایمن، عدم شکل‌گیری اعتماد در کودکان و سبک زندگی و پرورش فرزندان است.

*تمام علل خیانت‌ها با فضای مجازی در ارتباط هستند

محمدزاده ادامه داد: از جمله علل خیانت‌ها پس از ازدواج، نبود سبک مدیریت استرس، مسائل اقتصادی و ضعف در تعهد است که ارتباط مستقیمی با اعتماد به نفس دارد و تمام این علت‌ها به نوعی با فضای مجازی در ارتباط هستند.

مسعود همت دیگر سخنران این جلسه با بیان این‌که منشأ طلاق در شهرضا هنوز مشخص نیست، گفت: تا زمانی که آمار دقیقی از این طلاق‌ها نداشته باشیم، نمی‌توانیم انتظار خروجی مناسب از این نوع جلسات داشته باشیم.

وی با بیان این‌که اکثریت طلاق‌ها در ۵ سال اول ازدواج صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در بین آمار مربوط به طلاق، از مجموع ازدواج‌ها در مراکز استان‌ها ۳۳ درصد و در شهرستان‌ها ۲۵ درصد منجر به طلاق می‌شوند.

*لزوم توجه به مباحث روانشناسی و روانپزشکی در دادگاه‌های خانواده

مدیر گروه حقوق دانشگاه آزاد شهرضا دلایل طلاق را بسیار متنوع خواند و اظهار کرد: با وجود ظرفیت‌های زیاد دانشگاه‌های شهرضا به‌ویژه در رشته حقوق، ولی متأسفانه از این ظرفیت استفاده مناسبی نشده است.

همت با بیان این‌که باید از طرح‌های علمی در این زمینه حمایت بیشتری شود، خاطرنشان کرد: جای خالی مباحث روان‌شناسی و روان‌پزشکی در دادگاه‌های خانواده به شدت احساس می‌شود چراکه باید در کنار توجه به مسائل حقوقی به مسائل روانی هم توجه شود.

وی افزود: ما منابع روایی بسیار خوبی در زمینه طلاق داریم، اما متأسفانه فرهنگ‌سازی در این زمینه صورت نگرفته است.

مدیر گروه حقوق دانشگاه آزاد شهرضا با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های شهری در این زمینه، تصریح کرد: شهرداری باید از آگهی‌نماهای سطح شهر خود، در زمینه فرهنگ‌سازی استفاده کند؛ کارگاه‌های آموزشی نیز باید در کنار آن‌ها افزایش پیدا کنند.

انتهای پیام/ص

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار