2. تير 1395 - 21:10   |   کد مطلب: 10578
حمایت از اقصاد خانواده ها
آن روی سکه تعطیلی بازار طلا
رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان گفت: تعطیلی بازار طلای همدان یک اعتراض بود نه اعتصاب. او تاکید کرد کار زرگرها اصلا سیاسی نبوده و تنها دلیل این تعطیلی اعتراض به افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبنم ها بازار طلا ارتباط مستقیم با بانوان دارد. هر چند طلا در صنایع الکترونیکی و دنداپزشکی و سرمایه گذاری های جزئی کاربرد دارد اما عمده کاربرد آن در جواهرات و زیور آلات زنانه است . طلا علاوه براینکه منبعی مطمئن برای پس انداز خانم ها است زیور مورد علاقه اکثر آنها نیز به شمار می رود.

در پی تعطیلی بازار طلا در هفته گذشته و خبرهای داغ آن ، پایگاههای خبری مختلف علت تعطیلی را در دو موضوع عنوان کردند؛ نخست اینکه طلا فروشان نمی خواهند در آمدشان شفاف شود و دوم اینکه به نصب صندوق الکتریکی فروش معترض هستند. مدیر کل اداره مالیاتی استان هم گفته بود : واحدهای عرضه طلا و جواهر همدان از نصب صندوق مکانیزه فروش امتناع می‌کنند.

به همین منظور خبرنگار سایت شبنم ها برای برسی آن سوی سکۀ اعتراضات روانه بازار طلا شد. بعد از اینکه خبرنگار شبنم ها طی چند روز گذشته به اکثر طلا فروشی های همدان سر زد و مطمئن شدیم حدود هشتاد درصد آنها مجهز به صندوق مکانیزه هستند  و فرضیه های قبلی در اعتراض طلافروشان رد شد برای یافتن پاسخ واقعی آن به اتحادیه طلا و جواهر همدان رفتیم.

مهم ترین اعتراض رئیس و اعضای این  اتحادیه ،  به خبرنگاران و پایگاههای خبری بود. آنهایی که بدون پرسیدن از اتحادیه در مورد تعطیلی این صنف به نا حق قضاوت کرده بودند.

غلامی رئیس اتحادیه گفت: تعطیلی بازار طلای همدان یک اعتراض بود نه اعتصاب. او تاکید کرد کار زرگرها اصلا سیاسی نبوده و تنها دلیل این تعطیلی اعتراض به افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده است. او گفت ما با این کار نه تنها به کسادی بازار خودمان که در اثر بالا رفتن نرخ مالیات ها و به تبع آن کاهش قدرت خرید خانواده ها رخ داده است اعتراض کردیم بلکه با این اعتراض به نوعی از حقوق مشتریان خود نیز حمایت کردیم.

تقاضای طلافروشان همدان از دولت و اداره مالیاتی ثابت ماندن مالیات بر ارزش افزوده سال94 نسبت به سال 93 است. نرخ مالیات بر ارزش افزودۀ طلا  در سال 93 ، 7% بوده که امسال با دو درصد افزایش 9% شده است. طلافروشان می گویند این نرخ مالیات بر ارزش افزوده وقتی با سود آنها و مزد ساخت طلای خام جمع شود مشتری ناچار است حدود 16%   اضافه بر قیمت طلا هزینه کند و این مبلغ در کنار قیمت بالای طلا، باعث کاهش قدرت خرید خانواده ها و رکود بازار می شود.  

یکی از اعضای اتحادیه با صراحت ناراحتی خود را از صحبت های مدیر کل مالیاتی استان همدان اعلام کرد و گفت این اتهام اداره مالیاتی نوعی فرار به جلو است. اعتراض ما فقط و فقط در مورد مالیات بر ارزش افزوده است که در درجه اول به نفع مشتریان ماست.

طلافروشان سود خود را وابسته به قدرت خرید بانوان می دانند به نوعی با تعطیلی از اقتصاد مشتریان خود و بالا رفتن پس انداز بانوان نیز حمایت کرده اند. آنها از رکود بازار طلا ناراضی هستند و آن را ناشی از نرخ بالای مالیات می دانند. 

انتهای پیام / ن

دیدگاه شما

آخرین اخبار