18. فروردين 1399 - 9:21   |   کد مطلب: 10115
زهرا سادات زهراپور استادحوزه و دانشگاه در نشست جمعی از مبلغین و طلاب مرکز تخصصی ریحانه الرسول (س)جویبار، نقش بانوان رادر پیشرفت و تکامل همسر ان بسیار مهم دانست بیان کرد: زنان با برطرف ساختن نیازهای اصلی واساسی وایجادآرامش در فضای خانه می توانند موجب رشدو بالندگی در همسران را فراهم کرده و همسر خویش را در مسیر رشد و پیشرفت قرار دهند.

به گزارش شبنم ها به نقل از خبرگزاری «حوزه» از مازندران،خانم زهرا سادات زهراپور استادحوزه و دانشگاه  در نشست جمعی از مبلغین و طلاب مرکز تخصصی ریحانه الرسول (س)جویبار، نقش بانوان رادر پیشرفت و تکامل همسر ان بسیار مهم دانست بیان کرد: زنان با برطرف ساختن نیازهای اصلی واساسی وایجادآرامش در فضای خانه می توانند موجب رشدو بالندگی در همسران  را فراهم کرده و همسر خویش را در مسیر رشد و پیشرفت قرار دهند.

 

وی تصریح کرد:با توجه به این که اسوه‌گیری و الگوپذیری از سیره عملی انسان‌های کامل و همگونی به ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری آنان یکی از راه‌های رسیدن به کمال انسانی است؛ لذا سیره عملی حضرت زهرا(س) برترین الگو در تمامی ابعاد زندگی فردی، سیاسی و اجتماعی زنان برشمردند .

 

این استاد حوزه مازندران با اشاره به زندگی علامه طباطبایی (ره) و نقش همسرشان در پیشرفت  ایشان اعلام کرد: اگرچه باگذشت وفداکاری زن ، مرد را به درجات و کمالات عالی می رساند و زن به ظاهردر همان جایگاه می ماند ، اما  این امر زن اجرو پاداش بسیاری را به دنبال دارد؛ تا جایی که علامه طباطبایی (ره)فرمود :”وقتی همسرم به سیدالشهدا سلام می کرد من پاسخش را می شنیدم “.

 

   وی با بررسی نقش محوری زنان در مدیریت خانواده وایجادفضای عاطفی وصمیمی؛گستردگی فعالیتهای زن ،برای جلوگیری از انحراف همسررابسیارمهم وارزشی دانست و اظهارداشت :بزرگترین انحراف در مساله زناشویی ،بحث ارتباط نامشروع با زن دیگراست که علت آن در ۹۰درصد موارد ،به کم کاری خانم ها و برآورده نشدن نیازهای جسمی وجنسی و عاطفی و کلامی آقایان در محیط خانه برمی گردد.

 

  زهرا پور  گفت: مشغله های همسران و کاهش ارتباط عاطفی و کلامی بین آنان، همچنین فعالیت های اجتماعی وعلمی زنان ونقش آنها در پیداکردن روحیات مردانه وتحکمی صحبت کردن با شوهر در منزل، عامل دوری مردان از زنان  وگرایش مردان به ارتباط نامشروع بازنان دیگردرمحیط مجازی یا کاری است.

 

     وی ضمن توجه به نقش بانوان در تامین نیازهای جنسی وعاطفی وکلامی ؛تصریح کرد :اگرزن درمنزل به نیازهای عاطفی وکلامی وجنسی شوهر پاسخ ندهد ،بداند در جامعه ،زنانی وجوددارند که با نیرنگ وفریب ،تمام نیازهای شوهراورا برآورده خواهندساخت  .بنابراین زنان در فساداخلاقی شوهر وگرایش اوبه سوی روابط ناسالم با نامحرمان ،نقش اساسی واولیه دارند .

 

  مشاور دینی حوزه باتاکید براینکه در ارتباط کلامی ،سه عنصر (انتخاب کلمات وجملات زیبا لحن مناسب وتن صدا)موثر است نقش لحن کلام رادر ایجاددلربایی دربرابرهمسررامهم دانست چراکه زن ناچاراست برای جذب وتصاحب قلب همسر دلربایی کند ومهم ترین دلربایی ،دلربایی در لحن کلام است .

 

  وی بااشاره به اینکه ،امروزه درجامعه ما ،راه های بروز انحراف وشیوه هاودسترسی به آن بسیار آسان وفراوان شده است خاطرنشان کرد :زنان باتاثیرعمیقی که درجذب قلوب همسر دارند ،می توانند با پاسخگویی مناسب به احساسات ونیازهای همسرشان ، وی راازفرورفتن درمنجلاب فساد وگناه حفظ کنند .

 

این پژوهشگر دینی در پایان  به اطاعت زن ازشوهر که رسول خدا(ص)واجب دانستند،  اشاره نمود وافزود :یکی ازمصادیق عبادت زن ،اطاعت ازشوهراست  بطوریکه جهادزن خوب شوهرداری کردن  است.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار