10. دى 1399 - 12:48   |   کد مطلب: 8568
در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 فضای سیاسی کشور و به تبع آن دانشگاه ها رو به ناآرامی می نهد. اما دانشجوهای بابصیرت از جمله دختران دانشجو با اقدام به هنگام خود مانع از پیشبرد اهداف سران فتنه در دانشگاه ها شدند.

به گزارش شبنم ها، در آستانه یوم الله 9 دی، سالروز بصیرت و میثاق امت با ولایت و یاد آور حماسه رستاخیز ملت غیور ایران اسلامی در برابر دسیسه و نقشه های شوم استکبار جهانی، می باشیم.

9 دی تنها یک روز نیست، بلکه تا لحظه ظهور حضرت منجی(عج) هر روزمان باید مانند 9 دی سال 88 باشد، باید در همه حال با بصیرت و گوش به فرمان نایب بر حق ایشان حضرت امام خامنه ای”مدظله” باشیم.

چون در 9 دی مردم مسلمان و عاشورایی ایران بساط فتنه و فتنه انگیزی فتنه گران را بر چیدند ،لذا دشمنان این ملت این روز و حماسه این روز را مثل خاری در چشمان خود احساس کرده و می کنند و به دنبال راهکارهایی جهت به فراموشی سپردن این حماسه در اذهان مردم می باشند

در این میان نقش قشر دانشجو در حماسه آفرینی روز تاریخی و ماندگار 9 دی بی نظیر و بی بدیل بود. دانشجو همان کودک دیروز است که آمده تا فردای خود را آن گونه که می خواهد، ببیند.

متاسفانه در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 فضای سیاسی کشور و به تبع آن دانشگاه ها رو به ناآرامی می نهد. اما دانشجوهای بابصیرت با اقدام به هنگام خود مانع از پیشبرد اهداف سران فتنه در دانشگاه ها شدند

دانشجو خط مقدم مبارزه با میدان فتنه است، زنان و دختران به عنوان نیمی از جمعیت ایران اسلامی همیشه در خلق حماسه های انقلاب و بعد از آن سهم برابری با مردان داشته اند و با حضور خود در حمایت از رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مهار فتنه ۸۸ ، ماندگاری و برجسته کردن حماسه ۹ دی نقش به سزایی را ایفا کردند.

 

 بدین منظور گفتگویی  با دانشجویان دختر تشکل های دانشگاهی دانشگاهها ی همدان انجام دادیم.

 

وحیده نظری ، مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی همدان گفت: یوم الله 9 دی روز بصیرت و فریاد تجدید بیعت مردم به ندای "هل من ناصر" امام خود است. جریان فتنه88، فتنه  بزرگ و مهمی بود که دشمن به دنبال براندازی نظام و تسخیر ایران بود، فتنه ها را باید با روشنگری خاموش کرد هرجا روشنگری باشد، فتنه انگیز دستش کوتاه می شود. پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه واله) می فرمایند: از فتنه و آزمایش در آخرالزمان نگران نباشید، چرا که موجب نابودی منافقان خواهد شد. امروز همه ی روزها 9 دی است و ملت ما بیدارتر از قبل در صحنه حضور دارند، دشمن همان دشمن است که این بار به جای لشکر کشی خیابانی، به تهاجم تبلیغاتی روی آورده  و عرصه خود را عوض کرده است. امروز خطر نفوذ دشمن در نخبگان، مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری نظام اسلامی، موضوعی است که بسیار مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

نظری گفت: 9دی(امروز) را جشن می گیریم و با رهبرمان تجدید بیعت می کنیم و پرصلابت تر از قبل به مسیر خود ادامه می دهیم. همانطور که امام بزرگوار فرمودند:"تا مبارزه هست، ما هستیم" و همواره مانند تمام لحظه های سرنوشت ساز تاریخ، زنان نقش مهم و تأثیرگذاری در وقایع مهم داشته اند

نصیبه مرادی اورنگ، مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد همدان گفت: 9 دی روزی است که امت اسلامی بار دیگر با ولایت تجدید پیمان کردند و نشان دادند که هیچ گاه از مسیر امام حسین(ع) جدا نخواهند شد، فتنه 88 که با حضور ایادی شیطان شکل گرفته بود و در روز عاشورا خود را کاملا نمایان کرد، در روز نهم دی ماه با حضور مردم ولایت مدار که به ندای این عمار رهبر پاسخ دادند بر ملا گشت و امت اسلامی بار دیگر نشان داد که تا ولایت هست، هیچ فتنه ای قدرت نفوذ در کشور را نخواهد داشت.

مرادی اورنگ گفت: زنان هم به عنوان نیمی از جمعیت جامعه نقشی تاثیرگذار در این حماسه داشتند، البته با توجه به نقش تربیتی که زنان در اداره جامعه دارند، نقش آنان پررنگ تر از این میزان است چرا که دامن زنان پرورش دهنده نسلی است که راه ولایت را انتخاب کردند و بر فتنه زمانه خود غالب شدند.

مریم کاظمی، فعال دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا گفت: درطول تاریخ به کرات وجود فتنه برای حکومت اسلامی دیده شده است، همیشه خواصی در جامعه هستند که برای رسیدن به خواسته هایشان ضربه ای مهلک به امت می زنند. اهمیت فتنه این است که عمارها را می سازد بصیرت ها را آزمایش می کند، بی شک جامعه هایی که درتلاش برای رسیدن به تمدن اسلامی هستند هر لحظه باید منتظراقدام دشمنان باشند، اما چیزی که مهم است بصیرت است.

کاظمی گفت: 9 دی نماد بصیرت تمام مردم است، نماد بیداری است، ولایت پذیری مطلق دراقدام صریح برای خفه کردن نطفه فتنه بابیداری است وقتی فاطمه زهرا برای بیداری مردم خانه به خانه رفت تا حقیقت را گوشزد کند پس یک زن باید برای فرزندانش بستری برای بصیرت فراهم کند واهمیت موضوع سبب شود که مشعل روشنگری دردست گیرد!...

 فاطمه رشکن ، مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشکده پرستاری ملایر گفت: حماسه 9 دى نشان داد كه انقلاب و هل من ناصرینصرنی نسل اول و چهارم ندارد مهم تقاضاى امام است و لبيك ما به خواست ایشان و بیانگر آن بود که خون شهدا همچنان در رگ هاى ما هست و ما مدافع آرمان های آنها هستیم.

رشکن گفت: فتنه گران اسلام و حجاب زن را نمی خواستند و به نوعی ما خانم ها برای دفاع از حجاب وارد عرصه شدیم و بدون شک کسانی که در 9 دی به پیام رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند، توسط مادرانشان تربیت اسلامی دیده بودند.

سهیلاتقی بیاتی، مسئول خواهران جامعه اسلامی دانشگاه آزاد همدان گفت : حماسه 9 دی حرکتی عظیم و روشن فکرانه بود، چرا که قبل از براندازی سران فتنه افرادی با ظاهری حسینی آمدند ولی هویت آنها یزیدی و عمروعاصی بود، 9 دی هویت و ذات این دسته افراد را برای ما نمایان کرد و ما دانشجویان، ما انقلابیون، زنان و مردان، کودکان و بزرگسالان، پیر و جوان باید در صحنه حاضر باشیم و گوش به فرمان ولایت فقیه و پای بند اعتقادات ارزشها و ملاک های انسانیت باشیم، 9 دی روزی هست که در تاریخ  ماندگار است و درس عبرتی برای آیندگان است و ما دانشجویان این روز را پاس می داریم و پرشور تراز هر سال در مراسم بزرگداشت این حماسه شرکت می کنیم.

تقی بیاتی گفت:زنان نه تنها در 9 دی بلکه در همه زمینه های ، پژوهشی ،اعتقادی، انقلابی نقش مؤثری دارند همانطور که می دانید از دامن زن، مرد به معراج می رود اگر برادرانمان در 8سال جنگ تحمیلی پیروز شدند نیمی از این موفقیت به خاطر زنانی بود که در پشت جبهه های جنگ خدمت می کردند .

مرضیه سرمد همدانی، مسئول مطالعات زنان حوزه دانشجویی شهید مطهری گفت: ما نسلی هستیم که مادرانمان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس چه فیزیکی و چه اعتقادی نقش هایی را ایفا کردند و خوشبختانه بعداز انقلاب اسلامی حضور بانوان چشم گیرتر از قبل از انقلاب اسلامی شد  و آن هم بخاطر امنیت حاضر در جامعه بود، بانوان نقش روشنگری و تبیینی در منزل دارند و در روز قیامت در صف یاران حضرت زهرا قرار میگیرند .

سرمد همدانی گفت: وقتی به حماسه 9دی می نگریم ، متوجه می شویم حتی عده ای که به تقلب باور داشتند ، متوجه دورغ عظیم و برنامه ای بودن این ماجرا شدند. چرا که هدف اهل فتنه اصل دین و عاشورا بود و اینجا است که روشنگری و تبیین جواب میدهد، چرا که مشکل خیلی ها این هست که می دانند حق با که هست ولی راه رسیدن به آن را نمی دانند.

لیلا غیاثوند، مسئول خواهران جامعه اسلامی دانشگاه بوعلی سینا گفت: حماسه بزرگ 9دي نتیجه  هوشیاری مردم و اتمام حجتی برای همه است، حضور عظیم و خروشان مردم در این حماسه تجلی بارزی از هویت و ماهیت انقلاب یعنی روح دیانت حاكم بر دل هاي مردم بود و درمان این فتنه فقط به یك حضور عظیم مردمی نیازداشت نه اقدامات سیاسی و امنیتی كه چنین هم شد.

غیاثوند گفت: زنان نیز دراین حماسه با تأسی از مادر امتمان فاطمه زهرا سلام الله، همیشه در لحظات تاریخی و سرنوشت ساز حضور داشته و حمایت خود را از حریم ولایت آشكارا بیان نموده اند و اعلام داشتند كه زنان این مرزو بوم همیشه دنباله رو پرچم برافراشته و مشعل هدایتگراسلام هستند و نه هم اكنون و نه هیچ زمان دیگری اجازه توهین به ارزش های والاي اسلام وانقلاب رابه هیچ احدی نخواهند داد و نشان دادند كه چشمان بانوان این كشور برای انتخاب زن برگزیده به شبكه های انگلیسی و دست نشانده هایشان  كه در كشور در حال ره نوردي  هستند نیست و عمل و انتخابشان همواره بابصیرت و پیروي از بیانات ولی زمانشان است.

سخن پایانی.......

امیدواریم خداوند باران بصیرت خود را به دل های افسران جوان جنگ نرم ببارد تا این بار فتنه های پیش روی خود را در نطفه خفه کنند.

انتهای پیام/ج

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار