11. اسفند 1395 - 14:43   |   کد مطلب: 15594
اعتصاب مغازه داران خیابان بوعلی مهم ترین مرکز خرید همدان را در آستانه سال نو از رونق انداخت.
شبنم ها , afkl ih , shabnamha , shabnamha.ir , اعتصاب در خیابان بوعلی

به گزارش شبنم همدان امروز مهم ترین خیابان این شهررا سکوت عجیبی احتطه کرده است. همه مغازه های خیابان بوعلی که مهمترین مرکز خرید شهر همدان است تعطیل هستند. چندی است این خیابان پیاده رو شده و انتظار می رفت رونق بیشتری داشته باشد.

 دلیل بسته بودن مغازه ها را در این وقت روز از چند تن از فروشندگان سوال کردم. آنها متفق القول به حضور دست فروشان معترض بودند. چند تن از کسبه خیابان می گفتند با وجود پرداخت مالیات واجاره بهای بالای مغازه ها، دست فروشان بیشترین تجمع را در این خیابان دارند واین باعث متضرر شدن ما می شوند.

عده ای از افراد هم که دراین خیابان به کلینیک مراجعه کرده بودند از پیاده رو شدن خیابان شاکی بودند یکی از انها می گفت بیمار من از ناحیه نخاعی آسیب دیده است و نمی توان او را با ویلچر به مطب حمل کرد چرا با وجود این همه مطب که تعدادی از آنها مطب های پزشکان ارتوپد و مغز واعصاب  است باید این خیابان پیاده راه شود؟  واقعا چرا قبل از پیاده راه شدن نسبت به این موارد فکر نشده است.

یکی از ساکنین کولانج هم یاد آور شد : از زمانی که خیابان بوعلی پیاده راه شده است بیشتر تاکسی های خطی از محوطه کولانج وپاساژ مهستان عبور ومرور می کنند. مدرسه پسر من نیز در این محوطه قرار دارد با این که فاصله کمی با خانه دارد باید حتما با خودم به مدرسه برود و از مدرسه بیاید. متاسفانه مقابل پارکینگ طبقاتی خیابان باریکتر می شود وعبور ماشین ها و افراد پیاده با سختی انجام می شود. به نظر من بهتر باید قبل از پیاده راه شدن خیابان بوعلی فکری برای ایستگاه تاکسی می کردند که نزدیک دبستان پسرانه است.

عده ای از فروشندگان پاساژ مهستان نیز دلیل بستن مغازه های خود را حضور دست فروشان اظهار کردند وافزودند تجمع دست فروش ها در فروش ما تاثیر منفی ایجاد کرده است. یکی از انها ضمن تاکید برگفته های دیگر همکاران خود ادامه داد : با وجود پرداخت مالیات واجاره بهای سنگین، چند ماه اخیر فروش چندانی نداشته ام ومی توانم به راحتی بگویم متضرر نیز شده ام حتی به اندازه اجاره یک ماه مغازه ام فروش نداشته ام .

خانمی در این بین به گرانی اجناس مغازه ها وارزان بودن قیمت اجناسی که دست فروش ها عرضه می کنند اشاره کرد و گفت من بیشتر از دست فروش ها خرید می کنم واقعا توان خرید از پاساژها با اجناس گران قیمت را ندارم .

به نظر می رسد پیاده راه بوعلی به جای اینکه مرکز توریستی شود برای کسب و کار شهر مشکل آفرین شده است و مسئولان باید هرچه زودتر برتی حل ای معضلات چاره اندیشی کنند

انتهای پیام / ن 

دیدگاه شما

آخرین اخبار